e-Pedagogium 2010, 10(89):553-558

The role of assistant teacher in contact with the parents of an integrated blind student

Lenka Mitrychová
Mgr. Lenka Mitrychová, ZŠ Valašská Bystřice, USS Pdf Univerzity Palackého Olomouc

Keywords: Teacher assistant, family, blindness, education, integration

Published: December 1, 2010  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Mitrychová, L. (2010). The role of assistant teacher in contact with the parents of an integrated blind student. e-Pedagogium10(Suppl. 2), 553-558
Download citation

References

  1. TEPLÁ, M., ŠMEJKOLOVÁ, H., Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se speciálními vzdělávacími potřebami č. j. 25 099/2007-24-IPPP, 2007.
  2. JESENSKÝ, J., Kontrapunkty integrace zdravotně postižených. Praha: Karolinum, 1995. 175 s. ISBN 80-7184-030-0.
  3. KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V.: Člověk, prostředí, výchova. 1. vyd. Brno: Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
  4. Vyhláška MŠMT č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Praha: MŠMT, 2005.
  5. Vyhláška MŠMT č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. Praha: MŠMT, 2005.
  6. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon).

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.