e-Pedagogium 2010, 10(89):553-558
The role of assistant teacher in contact with the parents of an integrated blind student
- Mgr. Lenka Mitrychová, ZŠ Valašská Bystřice, USS Pdf Univerzity Palackého Olomouc
Keywords: Teacher assistant, family, blindness, education, integration
Published: December 1, 2010 Show citation
References
- TEPLÁ, M., ŠMEJKOLOVÁ, H., Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se speciálními vzdělávacími potřebami č. j. 25 099/2007-24-IPPP, 2007.
- JESENSKÝ, J., Kontrapunkty integrace zdravotně postižených. Praha: Karolinum, 1995. 175 s. ISBN 80-7184-030-0.
- KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V.: Člověk, prostředí, výchova. 1. vyd. Brno: Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
- Vyhláška MŠMT č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Praha: MŠMT, 2005.
- Vyhláška MŠMT č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. Praha: MŠMT, 2005.
- Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon).
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.