e-Pedagogium 2010, 10(89):67-76
Hearing impairments Child with institutional upbringing
- Doktorand Ústavu speciálně pedagogických studií PdF Univerzity Palackého, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc
Keywords: Institutional upbringing, deaf children, hearing impairments
Published: December 1, 2010 Show citation
References
- FEDERACE RODIČŮ A PŘÁTEL SLUCHOVĚ POSTIŽENÝCH. Ve světě sluchového postižení. Praha: FRPSP, 2005. ISBN 80-86792-27-7.
- HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
- HOUDKOVÁ, Z. Sluchové postižení u dětí - komplexní péče. Praha: Nakladatelství TRITON, 2005. ISBN 80-7254-623-6.
- KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0329-2.
- KRAHULCOVÁ, B. a kol. Postižený člověk v procesu senescence. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-094-3.
- KRAUSOVÁ, L., NOVOTNÁ, V. Sociálně-právní ochrana dětí. Praha: ASPI, 2006. ISBN 80-7357-214-1.
- KREBS, V. Sociální politika. Praha: ASPI, 1997. ISBN 80-85963-33-7.
- KROČANOVÁ, Ľ. Maladjustačné prejavy sluchovo postihnutého dieťaťa v komunikácii s matkou. In: Speciální pedagogika: Časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky 1211-2720 CZ Roč. 15, č. 1 (2005), s. 21-25.
- MATOUŠEK, O. Ústavní péče. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995. ISBN 80-85850-08-7.
- ŠKOVIERA, A. Dilemata ústavní výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-318-5.
- TOMEŠ, I. Sociální politika: Teorie a mezinárodní zkušenost. Praha: SOCIOPRESS, Praha. 1996. ISBN 80-902260-0-0.
- TOMEŠ, I. a kol. Sociální správa. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-483-0.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.