e-Pedagogium 2009, 9(3):166-177

©pecifiká výchovných tendencií rodičov k die»a»u s postihnutím v ranom veku bez intervencie z oblasti pomáhajúcich profesií

Erika Tichá
Mgr. Erika Tichá, PhD., Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, Katedra ąpeciálnej pedagogiky, 813 34 Bratislava, Slovenská republika

Autorka v príspevku na základe údajov získaných prostredníctvom kvalitatívneho výskumu prezentuje charakteristiky výchovných stratégií rodičov vo vz»ahu k die»a»u s postihnutím. Subjektmi výskumu boli rodičia detí s postihnutím, ktorým v priebehu raného vývinového obdobia nebola poskytnutá pomoc zo strany odborníka z oblasti pomáhajúcich profesií. Základnými výskumnými metódami, ktoré autorka v priebehu výskumu pouľila, boli pozorovanie a rozhovor.

Klíčová slova: Kvalitatívny výskum, výchova, rodina, die»a s postihnutím, raný vek

Specific Educational Strategies of Parents with Children with Disability Who Were Not Provided With Professional Support in Children's Early Age

Educational strategies of parents with children with disability gained by a qualitative research are presented in this article. Research subjects were parents of children with disability who were not provided with professional support during their child's early age. Observation and interview were the basic research methods.

Keywords: Qualitative research, education, family, child with disability, early age

Zveřejněno: 1. červen 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Tichá, E. (2009). ©pecifiká výchovných tendencií rodičov k die»a»u s postihnutím v ranom veku bez intervencie z oblasti pomáhajúcich profesií. e-Pedagogium9(3), 166-177
Stáhnout citaci

Reference

  1. OPATŘILOVÁ, D. (2006). Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předąkolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vydanie. Brno: Masarykova Univerzita, 2006. ISBN 80-210-3977-5.
  2. SORIANO, V. (2005). Raná péče. Analýza situace v Evropě. Klíčové aspekty a doporučení. Brussels: Evropská agentura pro rozvoj speciálního vzdělávání. ISBN 8791500-58-3.
  3. STRAUSS, A. - CORBINOVÁ, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. 1. vydání. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
  4. TICHÁ, E. (2008). Včasná diagnostika a raná stimulácia die»a»a s postihnutím v ranom a predąkolskom veku. Rigorózna práca. Bratislava: Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2008.

Tento článek je publikován v reľimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umoľňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.