e-Pedagogium 2008, 8(2):78-85
Podpora učitelům předškolního vzdělávání při implementaci kurikulární reformy
- PaedDr. Ladislava Šmídová, PdF UP v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, smidovla@pdfnw.upol.cz
Příspěvek je zaměřen na vyhodnocení postojů předškolních pedagogů k implementaci kurikula předškolního vzdělávání. Vychází z průzkumu, který byl realizován u studentů prezenčního a kombinovaného studia Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Klíčová slova: předškolní vzdělávání, kompetence učitelů, kurikulum, dítě předškolního věku
Support to Preschool Teachers in Implementation of Curricular Reform
The paper deals with the evaluation of preschool teachers' attitude to the implementation of curricular reform. The paper is based on a research carried out in students of the full-time and part-time forms of study at the Faculty of Education, Palacký University, Olomouc.
Keywords: preschool education, teachers' competence, curriculum, preschoolers
Zveřejněno: 1. duben 2008 Zobrazit citaci
Reference
- Lazarová, B. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006.
- Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995.
- Šmelová, E. Mateřská škola - Teorie a praxe I. Olomouc: UP, 2004.
- Švec, V. a kol. Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000
- Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VUP, 2004.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.