e-Pedagogium 2007, 7(2):71-77
Reflexe e-learningového studia v rámci kurzu E-learning pro pedagogy
- Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D., Odborný asistent, e-learningový specialista, manažer e-learningového vzdělávání, Katedra českého jazyka a literatury, Pedagogická fakulta UP v Olomouci, E-mail: kamil.kopecky@upol.cz
- Kateřina Jechová, 4. ročník Učitelství 2. stupně ČJ+NJ, Pedagogická fakulta UP v Olomouci, Absolventka e-learningového distančního kurzu E-learning pro učitele (ELUČ), E-mail: jamaka@post.cz
Publikovaný text je zaměřen na analýzu čistě distanční e-learningem podporované formy vzdělávání, která byla experimentálně ověřena v rámci 1 semestrálního výběrového semináře E-learning pro pedagogy (ELUČ). Text charakterizuje specifické průvodní znaky kurzu, který (kromě požadavků na znalosti studujících) ověřoval, zda je možné i u studentů prezenčních forem studia realizovat e-learningové vzdělávání, které klade vysoké požadavky na studijní sebekázeň, samostatnost a zodpovědnost studentů. Výsledky experimentu jsou srovnávány s vlastními názory studentů, kteří popisují a charakterizují svou první zkušenost s řízeným online e-learningem (realizovaným v univerzitním systému LMS Unifor).
Klíčová slova: E-learning, distanční vzdělávání, blended learning, efekt osamocení
Some reflections on the teaching methods employed in the course titled 'E-learning for teachers'
This paper presents the results of an analysis of a pilot one-semester course titled 'E-learning for teachers' offered at the Faculty of Education of Palacký University, which was based entirely on distance e-learning. The pilot course was designed to determine if e-learning (which places high demands on students' self-discipline, independency, and responsibility) is a form of study that is possible even for fulltime students. Results of the analysis are compared with opinions of the attendees who describe their first experience with online-based e-learning (realized in LMS Unifor).
Keywords: E-learning, distance education, blended learning, effect of study isolation
Zveřejněno: 1. duben 2007 Zobrazit citaci
Reference
- KOPECKÝ, K. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: Hanex, 2006.
- EGER, L. Technologie vzdělávání dospělých. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2005.
- GRIMUS, M. eLearning, eTeaching, eEducation: ein Aspekt einer neuen Lernkultur: Studientext für Europäische Masterstudiengänge : = an aspect of a new learning culture : study texts for European masters degrees. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2003.
- PRŮCHA, J. Hodnocení kvality a efektivity e-learningového (eL) vzdělávání: výzkumná studie. [Praha]: Národní centrum distančního vzdělávání při Centru pro studium vysokého školství, 2004. 32 l. (PedF)
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.