e-Pedagogium 2006, 6(3):21-30

Aktuální problémy praktického vyučování zdravotnických předmětů

Martina Cichá, Zlatica Dorková
Mgr. Martina Cichá, Ph.D.; Mgr. Zlatica Dorková, Katedra antropologie a zdravovědy, Pedagogická fakulta UP v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, Telefon: +420 585 635 506; +420 585 635 520, e-mail: martina.cicha@post.cz; ZlatkaDorkova@seznam.cz

Autorky se v textu zabývají aktuálními problémy praktického vyučování zdravotnických předmětů. Důraz kladou na organizační formy praktického vyučování a hygienicko-bezpečnostní pravidla, která se musí při praktickém vyučování zdravotnických předmětů dodržovat. Poukazují na aktivizační metody aplikovatelné v praktickém vyučování. Blíže popisují instruktáž a žákovské projekty. Dále se věnují problematice prověřování, hodnocení a klasifikace dovedností žáků ve zdravotnických předmětech.

Klíčová slova: Praktické vyučování, zdravotnické předměty, organizační formy vyučování, osobnost učitele, aktivizační metody, žákovské projekty, instruktáž, praktické zkoušení, hodnocení a klasifikace

Current problems in the practice of teaching healthcare

The present paper discusses some current problems involved in the practice of teaching healthcare subjects. Emphasis is placed on the organizational aspects of practical teaching and on sanitary and health-safety guidelines that must be respected when teaching healthcare subjects. Some methods of stimulating students' interest, which are applicable to practical teaching, are proposed. The training itself and student projects are described in greater detail. The paper further addresses the issue of examining, evaluating, and grading students in healthcare subjects.

Keywords: Practical teaching, healthcare subjects, forms of organizing instruction, the personality of a teacher, methods of motivating, student projects, instruction, practical examining, evaluation and grading

Zveřejněno: 1. červen 2006  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Cichá, M., & Dorková, Z. (2006). Aktuální problémy praktického vyučování zdravotnických předmětů. e-Pedagogium6(3), 21-30
Stáhnout citaci

Reference

  1. CICHÁ, M. Antropologické aspekty multikulturního ošetřovatelství. In Ošetřovatelství - perspektivní věda a umění, s. 28-32. Praha : Grada Publishing, a. s., 2004. 388 s. ISBN 80-247-1156-7.
  2. DORKOVÁ, Z. Didaktika zdravovedných predmetov pre stredné odborné školy. Olomouc : Pedagogická fakulta, 2005. 174 s.
  3. Profil absolventa a charakteristika vzdělávacího programu Zdravotnický asistent
  4. Učební plán studijního oboru Zdravotnický asistent
  5. Učební osnovy a tematicko-časové plány zdravotnických předmětů u studijního oboru Zdravotnický asistent

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.