e-Pedagogium 2004, 4(3):60-75

Některé možnosti využití elektronických zdrojů v procesu školní i mimoškolní edukace

Jiří Zlámal
Střední policejní škola MV v Praze

Využití elektronických zdrojů pro zkvalitnění výuky.
Autor se v textu zabývá některými možnostmi využití elektronických zdrojů v procesu školní i mimoškolní edukace s cílem jejího zkvalitnění. Popisuje současné možnosti počínaje využitím elektronického textu a následně uplatněním multimediální výuky a elektronických diskusí. Stranou nezůstávají psychologické bariéry provázející využití moderních metod. Důraz je kladen na posílení role žáka v pedagogickém procesu a jeho aktivní zapojení se do něj.

Klíčová slova: Autorské právo, domovská stránka, elektronické diskuse, elektronické technologie, elektronické zdroje, multimediální výuka, nástroje, práce s elektronickým textem

IDEAS FOR IMPLEMENTATION OF ELECTRONIC SOURCES IN FORMAL AND INFORMAL SYSTEMS OF EDUCATION

The use of electronic sources to improve education.
The author deals with some possibilities of using electronic sources in the process of in-school and out-school education aiming at its improvement. He describes contemporary possibilities starting from the use of electronic text to implementation of multimedia and electronic discussion in education. Psychological barriers that accompany implementation of modern methods are also mentioned. The author focuses on strengthening the role of a pupil in pedagogical process and on his/her active involvement.

Keywords: Copyright, home page, electronic discussion, electronic technologies, electronic sources, multimedia education, tools, working with electronic text

Zveřejněno: 1. červen 2004  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Zlámal, J. (2004). Některé možnosti využití elektronických zdrojů v procesu školní i mimoškolní edukace. e-Pedagogium4(3), 60-75
Stáhnout citaci

Reference

  1. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997.
  2. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2001.
  3. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.
  4. KULIČ,V. Psychologie řízeného učení. Praha : Academia, 1992.
  5. LUHAN, M. Jak rozumět médiím. Praha : Odeon, 1991.
  6. MOŠNA, F. Didaktika základů techniky I. Praha : SPN, 1990.
  7. MOŠNA, F. a kol. Didaktika technické výchovy I. Praha :,1990.
  8. MOŠNA, F. a kol. Didaktika technické výchovy II. Praha :,1991.
  9. MOŠNA, F., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : PF UK, 1990.
  10. RAMBOUSEK,V. a kol. Technické výukové prostředky. Praha : SPN, 1989.
  11. RAMBOUSEK,V. Funkce technických výukových prostředků ve vyučovacím procesu. In: Didaktická technologie. Praha : Karolinum, 1994.
  12. SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha: Portál, 1997.
  13. Zpravodaj - Odborné vzdělávání v zahraničí, NÚOV, Praha 2000 -2003
  14. Bílá kniha, MŠMT ČR,1991.
  15. Hamburská deklarace, text, Hamburk 1997.
  16. Usnesení lisabonské konference, text, Lisabon 2000
  17. Internet

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.