Renesancia projektovej metódy v prírodovede na 1. stupni základnej školy - modely experimentálnej výučby
- Katedra elementárnych reálií PdF PU v Prešove
- Katedra technickej výchovy FHPV PU v Prešove
The paper deals with the possibilities of application of design method at elementary school. It present models from the application of suggested innovative experimental system of schooling which applies design method in the schooling process of nature science at elementary school.
Keywords: Design method, nature science, innovative experimental systém of schooling
Published: June 1, 2004 Show citation
References
- HONZÍKOVÁ, J. Pracovní činnosti na 1. st. ZŠ. Plzeň : ZČU, 2000. ISBN 80-7082-634-7
- JUDASOVÁ, K. Projektové vyučování od první třídy. In: Moderní vyučování, roč. IV, č. 2, s. 10-11. Praha : Portál, 1998.
- KOPÁČOVÁ, J., KUBOVIČOVÁ, M. Metodické poznámky. Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy. Bratislava : Orbis Pictus Istropolitana, 2002. ISBN 80-7158-360-X
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-252-1
- ROUČOVÁ, E. Projektová výuka a rozvoj tvořivosti studentů. In: DIDMATTECH'99. Nitra : PF UKF, 2000, s. 335-338. ISBN 80-8050-283-8
- WIEGEROVÁ, A.: Tvorba projektov v škole v prírode. In: Premeny v škole prírody. Bratislava : Iuventa, 1999. ISBN 80-88893-96-1
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.