e-Pedagogium 2003, 3(3)

Speciálně pedagogický systém v USA se zvláštním ohledem na péči o děti s poruchami učení

Ludmila Chlupová
Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci

Tento článek podává přehled o struktuře a systému speciální pedagogiky v USA. Celý systém je rozdělen do jednotlivých kategorií. Informuje o základních právních úpravách týkajících jedinců se zvláštními potřebami v USA.
Závěrečná část se soustředuje se na možnosti vzdělávání, které nabízí americký systém dětem s poruchami učení.

Klíčová slova: Speciálně pedagogický systém, speciální služby, zvláštní potřeby, specifické poruchy učení, individuální vzdělávací plán

The article gives a brief overview about the structure of special education and the related services in the USA. The whole system is divided into several cathegories. General information about the basic laws affecting the individiuals with disabilities is also presented.
The last part of the article is dedicated to the position of learning disabilities within the system of special education in the USA. It shows the various possibilities offered to the individuals diagnosed with a learning disability.

Keywords: Special educational system, special services, special needs, learning disabilities, individual educational plan

Zveřejněno: 1. červen 2003  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Chlupová, L. (2003). Speciálně pedagogický systém v USA se zvláštním ohledem na péči o děti s poruchami učení. e-Pedagogium3(3), 
Stáhnout citaci

Reference

  1. HUSTON, A. M. Understanding dyslexia, Madison books, 1992, ISBN 0-8191-7804-7
  2. ROSENBERG, M. The special education sourcebook, Woodbine House Inc, 1994.
  3. VITÁSKOVÁ, K. Raná intervence u specifickcých poruch učení ano či ne? Aneb reflexe současné diagnostiky a etiologie In: III. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, 2002 str. 79.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.