e-Pedagogium 2003, 3(1)

Zkušenosti studentů učitelství s metodami z RWCT

Dana Tomanová
Katedra pedagogiky PdF UP v Olomouci

Využití metod RWCT podle modelu EUR ve výuce studenta učitelství ukázalo: uvedený postup pomáhá ke změně vyučovacího klimatu, pomáhá v samostatném studiu a sebevzdělávání, rozvíjí představu o koncepci vzdělávání ve výuce. Přináší zkušenost z postavení učitele v rozvoji žáka. Naznačuje přednosti a studenty vnímaná omezení metod.

Klíčová slova: Kritické myšlení, model EUR, reflexe EUR studentem, kompetence učitele didaktické a seberozvojové, Čtením a psaním ke kritickému myšlení.

Students' opinions the exploitation of the methods of critical thinking

The exploitation of the methods of critical thinking according to the EUR model in the teacher training course showed: the explained approach helps to change the educational climate, it helps the students to develop their self-study skills, it further develops the idea of new educational policy in classes, it brings the notion of the new role of the teacher in the pupil´s development.

Keywords: Critical thinking, the EUR model, EUR student´s reflexion, teachers´s didactical and self-developing competence, RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking).

Zveřejněno: 1. únor 2003  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Tomanová, D. (2003). Zkušenosti studentů učitelství s metodami z RWCT. e-Pedagogium3(1), 
Stáhnout citaci

Reference

  1. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. 247 s. ISBN 80-7178-216-5.
  2. BLOOM, B. Taxonomy of Educational Objectivess. Handbook I. Cognitive Domain. New York : Longman, 1956
  3. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. 383 s. ISBN 80-7178-063-4.
  4. GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 2000. 159 s. ISBN 80-85783-28-2
  5. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. 239 s. ISBN 80-7178-246-7.
  6. NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. vyd. Olomouc : VUP Olomouc, 2000. 72 s. ISBN 80-244-0208-4
  7. NEZVALOVÁ, D., OBST, O., PRÁŠILOVÁ, M. Řízení kvality. Studijní text a Pracovní příručky. Praha : ÚVRŠ PdF UK Praha, 1999. 100 s.
  8. ROSENBLATT, L. The Reader, the Textand the Poem. Carbondale, IL Southern Illinois University, 1978.
  9. STEELOVÁ, J., MEREDITH, K., TEMPLE, Ch., WALTER, S. Rozvíjení kritického myšlení. Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Příručka II. 1997.
  10. TEMPLE, Ch., STEELOVÁ, J., MEREDITH, K. Čtení, psaní a diskuse ve všech předmětech. Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Příručka III. 1998a.
  11. TEMPLE, Ch., STEELOVÁ, J., MEREDITH, K. Další strategie k rozvíjení kritického myšlení. Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Příručka IV. 1998b.
  12. TOMANOVÁ, D. Využití některých strategií modelu EUR ve výuce studentů pedagogických oborů. In Sociální pedagogika jako vědecká a společensky užitná disciplína: Sborník příspěvků z I. mezinárodní konference. Brno : Institut mezioborových studií Brno 2000. s. 316-321. ISBN 80-902936-0-3

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.