e-Pedagogium 2002, 2(88):78-88
Kvalita a zdokonalování školy - ano či ne?
- Pedagogická fakulta UP v Olomouci
V průběhu posledních čtyř desetiletí se v edukačně vyspělých zemích nejen teoreticky rozvíjely koncepty kvality vzdělávání, evaluace a autoevaluace, celkového řízení kvality a zdokonalování školy, ale byly současně akceptovány i školní praxí. V článku jsou objasněny tyto koncepty a naznačeny jejich souvislosti.
Quality and School Improvement - yes or no?
The thematic orientation of the paper is towards quality improvement. The main focus will be on the managing the process of change and quality in school, quality control, evaluation and self-evaluarion.
Zveřejněno: 1. prosinec 2002 Zobrazit citaci
Reference
- Barth, R. (1990) Improving schools from within. San Francisco: Jossey-Bass.
- Frost, D. Učitelem řízené zdokonalování školy: agilita, strategie a individuální vedení. In: Studia Paedagogica, roč. 2000-2001, č. 5-6. Brno: Vydavatelství MU. s. 7-14.
- Gray, J. (1999) Improving schools: Performance and Potential. Buckingham: Open University Press.
- Hopkins, D. (2001) School improvement for real. London: RoutledgeFalmer.
- Hopkins, D., Reynolds, D. (2001) The past, present and future of school improvement: towards the third age. British Journal of Educational Ressearch (in press)
Přejít k původnímu zdroji...
- Juran, J. (1979) Quality control Handbook (3 rd edn). New York: McGraw Hill.
- Lewin, K. (1943) Forces behind food habits and methods of change. Bulletin of the National research Council, 108: 35-65.
- Lewin, K. (1947) Group decision and social change. In: Newcomb, T.M., Hartley, E.L. (eds) Readings in Social Psychology. New York: Henry Holt.
- Mortimore, P. (1998) The road improvement: Reflection on school effectiveness. Lisse, Netherlands: Swets and Zeitlinger.
- Mortimore, P., Sammons, P., Stoll, L., Lewis, D., Ecob, R. 1988) School matters: The junior years. Wells: Open Books.
- Murgatroyd, S. (1988) Combatting truancy - a counselling approach. In: Reid, K. Combatting absenteeism. London: Hodder and Stoughton.
- Myer, M.W., Zucker, L. G. (1989) Permanaently Failing Organizations. Beverly Hills, CA: Sage.
- Reynolds, D. (1992) School effectiveness and school improvement. In: Reynolds, D., Cuttance P. (eds) School Effectiveness. London: Cassell.
- Ritter, M. Maughan, B., Mortimore, P., Ouston, J. (1979) Fifteen thousand hours: Secondary schools and their effects on schoolchildren. Shepton Mallet: Open Books.
- Sisum, Ch. (1997) School improvement - translation from theory into practice. In: Davies, B., Burnham J. W. (1997) Reengineering & Total Quality in Schools. Trowbridge, Great Britain: Redwood Books. s. 109 - 127.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.