e-Pedagogium 2002, 2(88):33-37

Tři přístupy a jeden společný bod

Ludvík Eger, Dana Egerová
Fakulta ekonomická Západočeské univerzity v Plzni

Zavádění systému řízení kvality v rámci autoevaluace školy je jistě velmi potřebné. Je možné použít různé přístupy a jejich kombinace. Praxe ukazuje, že bez kvalifikovaného managementu a motivovaných učitelů je nemožné systém zavést do praxe stejně jako potřebné inovace pedagogického procesu.
Jedním z řešení může být analýza demotivátorů ve škole a jejich odstraňování managementem školy společně s dalšími členy školy.
Je otázkou, zda na tento fakt dostatečně pamatoval tak důležitý dokument, jakým je Bílá kniha.

Klíčová slova: řízení kvality, autoevaluace, komunikace, demotivátory, management

Zveřejněno: 1. prosinec 2002  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Eger, L., & Egerová, D. (2002). Tři přístupy a jeden společný bod. e-Pedagogium2(Suppl. 1), 33-37
Stáhnout citaci

Reference

  1. CALDWELL, B.J. a SPINKS M.J. The Self-Managimg School. London: The Falmer Press 1991, ISBN 1-85000-331-0
  2. EGER, L. (ed). Komunikace školy s veřejností. Plzeň: ZČU v Plzni, 2001, ISBN 80-7082-828-5
  3. EGER, Ludvík a EGEROVÁ, Dana. Nepeněžní motivace pedagogických pracovníků. Učitelské listy 2000, roč. 8, č. 4, Příloha pro ředitele s. II-III, ISSN 1210-6313 a
  4. EGER, Ludvík a EGEROVÁ, Dana. Jaký je vztah učitelů ke změnám? Učitelské listy. červen 2000, roč. 7, č. 10, s. II-III, ISSN 1210-6313 b
  5. EGER, L. a EGEROVÁ, D. Image školy a její diagnostika. In BRADA, J. SOLFRONK, J. a TOMÁŠEK, F. Vedení školy. Praha: RAABE, 2001, F 1.13, ISBN 80-902189-7-0 a
  6. EGER, L. a EGEROVÁ, D. Image školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2001, ISBN 80-7083-440-4 b
  7. EGER, L., JAKUBÍKOVÁ, D. Kultura školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2001, ISBN 80-7083-441-2
  8. EGER, L. a ZELINOVÁ, M. Jaki jest stusunek nauczycieli do zmian? In KROPIWNICKi, J. Szkola w rozvoju. Jelenia Góra: Wydawnictvo Nauczycielske, 2000, s. 60-66, ISBN 83-85814-76-0
  9. ELSNER, D., KNAFEL, K. Jak organizować wewnatrzszkolne doskonalenie nauczycieli? Chorzów: Mentor, 2000, ISBN 83-905964-5-8
  10. ENDER, B., SCHRATZ, M. aj. Jak pomoci školám? Žďár nad Sázavou: Fakta, 1999, ISBN 80-902614-2-6
  11. FEŘTEK, Tomáš. Obříství: komu patří škola? Reflex, č. 51, 20. prosinec 2001, s. 13
  12. HELUS, Z. Alternativní pohled na kompetence učitelů. In WALTEROVÁ, E. Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2001, s. 44-49, ISBN 80-7290-059-5
  13. JAKUBÍKOVÁ, D.: Aplikace marketingu ve školství. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998, ISBN 80-7082-453-0
  14. JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2001, ISBN 80-7083-460-9
  15. MURGATROYD, S. a MORGAN, C. Total Quality Management and the School. Buckingham: Open University Press, 1994, ISBN 0-335-15723-8
  16. Nezvalová, D., Obst, O., Prášilová,M. Řízení kvality. Praha: Ústav výzkumu a rozvoje školství Univerzity Karlovy v Praze, 1999, <http://www.msmt.cz/cp1250/skupina2/moduly/moduly.htm> (1.4.2001)
  17. NEZVALOVÁ, Danuše. Pedagogická evaluace ve škole. Učitelské listy. prosinec 2001, roč. 9, č. 4, s. I-VI, ISSN 1210-6313
  18. POL, M. a LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Praha: Agentura STROM, 1999, ISBN 80-86106-07-1
  19. PRÁŠILOVÁ, Michaela. Řízení změn v podmínkách současné školy. Učitelské listy. květen 2000, roč. 7, č. 9. s. II-III, ISSN 1210-6313
  20. PRUCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1996, ISBN 80-210-1333-8
  21. PRUCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál 1997, ISBN 80-7178-170-3
  22. RÝDL, K. Role a funkce sebehodnocení škol v systému evaluace. In: MALACH, A. Vzdělávání, brána k evropské integraci. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2000, s. 414-418, ISBN 80-210-2419-4
  23. ROUPEC, P. Autoevaluace. In BRADA, J. SOLFRONK, J. a TOMÁŠEK, F. Vedení školy. Praha: RAABE, 1997, ISBN 80-902189-7-0

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.