e-Pedagogium 2001, 1(1)

Jak pojímáme kvalitu a řízení kvality ve vzdělávání

Danuše Nezvalová
Pedagogická fakulta UP, Olomouc

Keywords: kvalita jako absolutní a relativní pojem, řízení kvality, celkové řízení kvality, evaluace, hodnocení

Published: February 1, 2001  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Nezvalová, D. (2001). Jak pojímáme kvalitu a řízení kvality ve vzdělávání. e-Pedagogium1(1), 
Download citation

References

  1. Conley, D. T. (1993) Roadmap to Restructuring: Policies, Practices, and the Emerging Visions of Schooling. ERIC Clearing house on Educational Management, Eugene, OR.
  2. Kvalita a odpovědnost. Program rozvoje vzdělávací soustavy České republiky. Praha, MŠMT 1994.
  3. Kvalita vzdělávání. Odpověd na výzvy budoucnosti (1998). Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání. ISBN 80-211-0285-3.
  4. Průcha, J. Pedagogická evaluace. 1. Vydání. Praha: Karolinum 1995. ISBN 80-7178-170-3
  5. Sallis, E. Total Quality Management in Education. London: Kagan Page Limited, 1993. ISBN 074-94-08189. Go to original source...

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.