PT - JOURNAL ARTICLE AU - Slezáková, Jana TI - Vnímání digitálních kompetencí budoucích učitelů na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci DP - 2023 Sep 20 TA - e-Pedagogium PG - 55--67 VI - 23 IP - 2 AID - 10.5507/epd.2023.011 IS - 12137758 AB - Příspěvek se zabývá významem rozvoje digitálních kompetencí během pedagogické přípravy budoucích učitelů přírodovědných předmětů na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Zdůrazňuje problematiku informačního myšlení, které je vyžadováno stále více profesemi. Do dotazníkového šetření byla zařazena jedna z otázek pro studenty informatiky týkající se algoritmizace a programování. Důvodem je skutečnost, že se jedná o dva hlavní pilíře pojetí IT v kontextu změn ve vzdělávání v České republice. Z výsledků šetření vyplynul jednoznačný závěr týkající se využití výukové robotiky. Ta je vhodným nástrojem pro rozvoj osobnosti, logického myšlení, kreativity a týmové spolupráce. Využití matematického softwaru v přírodovědných předmětech obecně umožňuje žákům (budoucím učitelům) lépe pochopit souvislosti, rozvíjet jejich smysl pro představivost a naučit je tomuto způsobu myšlení.