PT Journal AU Morris, S Rericha, V TI Absence kvalitativniho posunu ve vyuce anglictiny jako ciziho jazyka SO e-Pedagogium PY 2023 BP 5 EP 23 VL 23 IS 2 DI 10.5507/epd.2023.006 DE terciarni vzdelavani; metody vyuky; kvalitativni posun; sebeduvera. AB Autori clanku, ktery se zabyva vyukou anglictiny, upozornuji na to, ze v terciarnim vzdelavani je u nekterych studentu zretelna absence kvalitativniho posunu v mluvenem i psanem projevu. Tento trend byl potvrzen pruzkumem, jehoz vysledky jsou uvedeny v textu. Zda se, ze vetsina studentu dosahne na zacatku vysokoskolskeho studia urcite setrvale hladiny znalosti anglictiny (priblizne na urovni B2). Tento clanek se zamysli nad omezenimi prevladajicich metod vyuky a navrhuje zmenu pristupu, ktery bude podporovat mj. sebeduveru, kreativitu a vyuzivat experiment. Autori se snazili zjistit, zda tyto metody nabizeji prostor pro zvyseni sebeduvery a s tim spojenych procesu tvorivosti, experimentovani a ochoty prevzit odpovednost za vlastni uceni. Dopad techto zmen, pokud jsou uplatneny ve vyuce, lze do jiste miry pozorovat na odpovedich studentu v citovanem pruzkumu. ER