PT Journal AU Eger, L TI Hodnoceni adaptacniho procesu ve skole studenty po pedagogicke praxi SO e-Pedagogium PY 2022 BP 27 EP 38 VL 22 IS 3 DI 10.5507/epd.2022.014 DE praxe studentu ve skolach; adaptacni proces; spokojenost s praxi; Net Promoter Score. AB Cilem realizovane vyzkumne studie bylo zhodnotit souvislou praxi studentu pedagogicke fakulty jako specifickou formu vzdelavani dospelych. Specialni duraz byl pritom kladen na adaptacni proces ve skole. Byla pouzita metoda dotazovani a konstrukt dotazniku je sestaven na zaklade poznatku ze skolskeho managementu. Vyzkumny nastroj je zameren na to, jak vedouci pracovnici skol a uvadejici ucitele (mentori) podporuji studenty v adaptacnim procesu ve skole. Klicova pozornost je venovana celkove spokojenosti studentu s praxi a indexu loajality, jez je mereny prostrednictvim Net Promoter Score. Vyzkumna data pochazeji od studentu posledniho rocniku Pedagogicke fakulty Zapadoceske univerzity v Plzni z Ceske republiky a byla ziskana s vyuzitim dotazniku v letech 2018 a 2020. Mesicni souvisla praxe studentu pedagogicke fakulty je klicovou formou v jejich priprave pro jejich profesionalni rozvoj. Studie prinasi novy podnet na hodnoceni praxe ze strany studentu s vyuzitim zakaznickeho pristupu a orientaci na celkovou spokojenost a loajalitu. Vystupy mohou pomoci vedoucim pracovnikum skol v implementaci soucasnych poznatku adaptacniho procesu z managementu lidskych zdroju v teto oblasti pri utvareni kultury skoly. ER