RT Journal Article SR Electronic A1 Agopian, Talar T1 Reformy v programech vzdělávání učitelů ke zvýšení profesionalizace učitelské profese JF e-Pedagogium YR 2022 VO 22 IS 2 SP 7 OP 19 DO 10.5507/epd.2022.013 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202202-0001.php AB Sociologové definovali charakteristiky, které odlišují plné profese od jiných druhů povolání. Literatura o učitelském povolání uvádí, že učitelství je klasifikováno jako polo profese, protože atributy učitelské profese nenaplňují vlastnosti, které charakterizují plnohodnotnou profesi. Status učitelské profese lze pozvednout tak, že se z výuky stane více vědecká, na důkazech založená a výzkumem informovaná profese. Tento článek zdůrazňuje důležitou roli programů vzdělávání učitelů při realizaci těchto zlepšení a zvyšování úrovně postavení učitelské profese. Reformy v těchto programech mohou pomoci budoucím učitelům získat odbornou znalostní bázi a specializovanou pedagogickou přípravu. Všechny tyto pokroky přispívají ke zvýšení profesionalizace učitelské profese.