PT Journal AU Micinova, I TI Postoje k uceni v prostredi seminarni prace u studentu na ceskych vysokych skolach ekonomickeho zamereni SO e-Pedagogium PY 2022 BP 19 EP 33 VL 22 IS 1 DI 10.5507/epd.2022.005 DE hloubkovy pristup k uceni; povrchovy pristup k uceni; vysokoskolska pedagogika; zadani seminarni prace; zpracovani seminarni prace; zpetna vazba. AB Prestoze jsou seminarni prace vyznamnou soucasti samostudia na vysoke skole, zda se, ze stoji na okraji oficialniho i badatelskeho zajmu. Cilem teto kvalitativni studie je proto prozkoumat, jak studenti reflektuji zpracovani seminarni prace a jake postoje k uceni zaujimaji. Tematicka analyza 19 polostrukturovanych rozhovoru se studenty ceskych vysokych skol ekonomickeho zamereni ukazala, ze studenti vnimaji jako smysluplnou takovou seminarni praci, ktera ma komplexni zadani, ktera resi problemy praxe, na kterou dostanou konkretni zpetnou vazbu a v niz mohou projevit svoji invenci. Takova zadani pak podporuji u studentu hloubkovy pristup k uceni a ochotu vynalozit primerene usili na jeji zpracovani. Naopak seminarni prace s izolovanymi teoretickymi tematy podporuje povrchovy pristup k uceni, pokud neni aktivne zapojena do vyuky a pokud studenti nedostanou vecnou zpetnou vazbu. ER