PT - JOURNAL ARTICLE AU - Černý, Michal TI - Univerzitní vzdělávání a jeho reakce pandemii COVID-19 DP - 2022 Mar 30 TA - e-Pedagogium PG - 60--71 VI - 21 IP - 4 AID - 10.5507/epd.2021.030 IS - 12137758 AB - Empirická studie analyzuje 40 krátkých rozhovorů se studenty o tom, jak by si představovali ideální vysokoškolské vzdělávání po pandemii COVID-19. Výsledky ukazují, že studenti nemají touhu vrátit se zpět, ale že zkušenosti s online distančním vzděláváním je vedou k přemýšlení o některých tématech a aspektech jejich vzdělávání. Studenti výslovně poukazují na potřebu změnit design frontální výuky, pracovat s nahrávkami lekcí, zdůrazňují sociální aspekty učení a potřebu najít vhodná řešení pro hybridní formy výuky, neboť část studentů bude presenční výuce přítomná online a část fyzicky ve třídě.