RT Journal Article SR Electronic A1 Tritremmel, Gerald T1 Vnitřní pracovní motivace pedagogů volného času v celodenních typech škol ve Štýrsku/Rakousku: Zaměření na věk JF e-Pedagogium YR 2022 VO 21 IS 4 SP 7 OP 22 DO 10.5507/epd.2021.029 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202104-0001.php AB V roce 2013 absolvovala na rakouské univerzitě nově vytvořená skupina pedagogických pracovníků (pedagogů volného času) své vzdělání. Tito lidé jsou zodpovědní za dva aspekty rozšířeného vzdělávání v celodenních typech škol: péči a vzdělávání. Tématem výzkumu, které je obsaženo v tomto článku, je pracovní motivace pedagogů volného času a její možná vazba k věku. Na základě teorie pracovních charakteristik podle Hackman a Oldham byl použit dotazník, jehož cílem bylo zjistit vliv sociodemografických proměnných a pracovních podmínek na vnitřní pracovní motivaci pedagogů volného času. Výzkum, kterého se zúčastnilo 227 pedagogů, byl proveden v roce 2020. Výsledky poukazují na pozitivní korelaci mezi vnitřní motivací a věkem pedagogů volného času. Mimo jiné také zdůrazňují vnitřní motivační potenciál této práce.