PT - JOURNAL ARTICLE AU - Tritremmel, Gerald TI - Vnitřní pracovní motivace pedagogů volného času v celodenních typech škol ve Štýrsku/Rakousku: Zaměření na věk DP - 2022 Mar 30 TA - e-Pedagogium PG - 7--22 VI - 21 IP - 4 AID - 10.5507/epd.2021.029 IS - 12137758 AB - V roce 2013 absolvovala na rakouské univerzitě nově vytvořená skupina pedagogických pracovníků (pedagogů volného času) své vzdělání. Tito lidé jsou zodpovědní za dva aspekty rozšířeného vzdělávání v celodenních typech škol: péči a vzdělávání. Tématem výzkumu, které je obsaženo v tomto článku, je pracovní motivace pedagogů volného času a její možná vazba k věku. Na základě teorie pracovních charakteristik podle Hackman a Oldham byl použit dotazník, jehož cílem bylo zjistit vliv sociodemografických proměnných a pracovních podmínek na vnitřní pracovní motivaci pedagogů volného času. Výzkum, kterého se zúčastnilo 227 pedagogů, byl proveden v roce 2020. Výsledky poukazují na pozitivní korelaci mezi vnitřní motivací a věkem pedagogů volného času. Mimo jiné také zdůrazňují vnitřní motivační potenciál této práce.