PT Journal AU Tritremmel, G TI Vnitrni pracovni motivace pedagogu volneho casu v celodennich typech skol ve Styrsku/Rakousku: Zamereni na vek SO e-Pedagogium PY 2022 BP 7 EP 22 VL 21 IS 4 DI 10.5507/epd.2021.029 DE pracovni motivace; pedagogove volneho casu; celodenni typ skoly. AB V roce 2013 absolvovala na rakouske univerzite nove vytvorena skupina pedagogickych pracovniku (pedagogu volneho casu) sve vzdelani. Tito lide jsou zodpovedni za dva aspekty rozsireneho vzdelavani v celodennich typech skol: peci a vzdelavani. Tematem vyzkumu, ktere je obsazeno v tomto clanku, je pracovni motivace pedagogu volneho casu a jeji mozna vazba k veku. Na zaklade teorie pracovnich charakteristik podle Hackman a Oldham byl pouzit dotaznik, jehoz cilem bylo zjistit vliv sociodemografickych promennych a pracovnich podminek na vnitrni pracovni motivaci pedagogu volneho casu. Vyzkum, ktereho se zucastnilo 227 pedagogu, byl proveden v roce 2020. Vysledky poukazuji na pozitivni korelaci mezi vnitrni motivaci a vekem pedagogu volneho casu. Mimo jine take zduraznuji vnitrni motivacni potencial teto prace. ER