PT Journal AU Kozeluh, O TI Preprimarni vzdelavani v CR, Anglii a na Novem Zelandu SO e-Pedagogium PY 2021 BP 70 EP 84 VL 21 IS 3 DI 10.5507/epd.2021.025 DE Kurikulum; preprimarni vzdelavani; Ceska republika; Anglie; Novy Zeland. AB Cilem predkladane studie je komparovat preprimarni sferu vzdelavani ve vsech trech zemich, porovnat shodne i odlisne aspekty vzdelavacich systemu a popsat zkoumane jevy preprimarniho vzdelavani jednotlivych zemi na zaklade shody, podobnosti nebo rozdilnosti s cilem najit inspirativni prvky. Data potrebna k analyze budou prevzata z databazi OECD a Eurydice, kurikul preprimarniho vzdelavani danych zemi a oficialnich materialu publikovanych jednotlivymi ministerstvy. Design vyzkumu je desk research. Komparace dolozila, ze kazda zkoumana zeme muze v urcitem ohledu slouzit jako vzor tem ostatnim (napr. povinny posledni predskolni rok v CR, vysoke financni dotace z rozpoctu mirici do preprimarni sfery na Novem Zelandu a existence samostatneho dokumentu (Early education and childcare) propojujiciho skolu a rodinu v Anglii). ER