PT Journal AU Ricica, J Baloun, L Jesina, O Pavlova, I Kudlacek, M TI Vliv vzdelavaciho programu Paralympijsky skolni den na postoje spoluzaku k zakum s telesnym postizenim SO e-Pedagogium PY 2021 BP 33 EP 45 VL 21 IS 2 DI 10.5507/epd.2021.016 DE inkluze; telesna vychova; aplikovane pohybove aktivity; vzdelavani. AB Cilem studie je zjistit k jake zmene kognitivnich postoju k osobam s telesnym postizenim (TP) a postojum k inkluzivni telesne vychove (TV) dojde po absolvovani vzdelavaciho programu Paralympijsky skolni den (PSD) u zaku na vybranych zakladnich skolach. Vyzkumu se zucastnilo 78 zaku a to 37 chlapcu a 41 divek ve veku 9 az 14 let (prumer 12,72 ± 1,22). Pro provedeni teto studie byly pouzity dotazniky CAIPE-CZ (postoje k inkluzivni TV) a ACL (kognitivni postoje k osobam s TP). Zmena postoju byla posuzovana v casovem rozmezi tri tydnu (pred a po absolvovani PSD). Z vysledku provedene studie vyplyva, ze po absolvovani PSD doslo ke statisticky vyznamnemu zlepseni p < 0,001 v oblasti kognitivnich postoju pri koeficientu effect size na malem ucinku (r = 0,32). Vysledky postoju k modelovemu zakovi s telesnym postizenim neprokazaly statisticky vyznamnou zmenu (p = 0,27) pri koeficientu effect size r = 0,09. ER