RT Journal Article SR Electronic A1 Vácha, Zbyněk A1 Ditrich, Tomáš T1 Vliv terénní výuky na dosahování kognitivních a afektivních cílů u žáků na primárním stupni základních škol JF e-Pedagogium YR 2021 VO 21 IS 1 SP 54 OP 66 DO 10.5507/epd.2020.021 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202101-0004.php AB Příspěvek je zaměřen na dosahování vzdělávacích cílů v kognitivní a afektivní rovině u žáků na primárním stupni základních škol v závislosti na využití rozdílného výukového prostředí. V kontrolní skupině probíhala výuka v tradiční učebně, ve skupině experimentální v prostředí školní zahrady. Tematicky byla výuka zaměřena na běžně se vyskytující bezobratlé živočichy. Na výzkumném šetření spolupracovalo 225 žáků pátých tříd. Dosahování znalostních cílů bylo ověřováno na základě systému pre-test a post-test. Úroveň afektivních cílů byla zjišťována s pomocí dotazníku Likertova typu. Výsledky poukazují na statisticky významný vliv terénní výuky v prostředí školní zahrady na kognici v oblasti poznávání živočichů a na zájem žáků o dané téma.