PT - JOURNAL ARTICLE AU - Vácha, Zbyněk AU - Ditrich, Tomáš TI - Vliv terénní výuky na dosahování kognitivních a afektivních cílů u žáků na primárním stupni základních škol DP - 2021 Jun 2 TA - e-Pedagogium PG - 54--66 VI - 21 IP - 1 AID - 10.5507/epd.2020.021 IS - 12137758 AB - Příspěvek je zaměřen na dosahování vzdělávacích cílů v kognitivní a afektivní rovině u žáků na primárním stupni základních škol v závislosti na využití rozdílného výukového prostředí. V kontrolní skupině probíhala výuka v tradiční učebně, ve skupině experimentální v prostředí školní zahrady. Tematicky byla výuka zaměřena na běžně se vyskytující bezobratlé živočichy. Na výzkumném šetření spolupracovalo 225 žáků pátých tříd. Dosahování znalostních cílů bylo ověřováno na základě systému pre-test a post-test. Úroveň afektivních cílů byla zjišťována s pomocí dotazníku Likertova typu. Výsledky poukazují na statisticky významný vliv terénní výuky v prostředí školní zahrady na kognici v oblasti poznávání živočichů a na zájem žáků o dané téma.