PT Journal AU Vacha, Z Ditrich, T TI Vliv terenni vyuky na dosahovani kognitivnich a afektivnich cilu u zaku na primarnim stupni zakladnich skol SO e-Pedagogium PY 2021 BP 54 EP 66 VL 21 IS 1 DI 10.5507/epd.2020.021 DE terenni vyuka; skolni zahrada; primarni stupen ZS. AB Prispevek je zameren na dosahovani vzdelavacich cilu v kognitivni a afektivni rovine u zaku na primarnim stupni zakladnich skol v zavislosti na vyuziti rozdilneho vyukoveho prostredi. V kontrolni skupine probihala vyuka v tradicni ucebne, ve skupine experimentalni v prostredi skolni zahrady. Tematicky byla vyuka zamerena na bezne se vyskytujici bezobratle zivocichy. Na vyzkumnem setreni spolupracovalo 225 zaku patych trid. Dosahovani znalostnich cilu bylo overovano na zaklade systemu pre-test a post-test. Uroven afektivnich cilu byla zjistovana s pomoci dotazniku Likertova typu. Vysledky poukazuji na statisticky vyznamny vliv terenni vyuky v prostredi skolni zahrady na kognici v oblasti poznavani zivocichu a na zajem zaku o dane tema. ER