PT Journal AU Valesova, L Duda, O TI Kontextualni preklad jako prinosny pristup k vyuce SO e-Pedagogium PY 2021 BP 14 EP 25 VL 20 IS 4 DI 10.5507/epd.2021.011 DE preklad; vety; text; kontext; vyuka anglickeho jazyka. AB Clanek se zabyva prekladem v kontextu jako nastrojem pro zlepseni jazykovych dovednosti studentu. Pojednava o vyznamu prekladu ve vyuce anglickeho jazyka, jeho potlaceni z duvodu prosazovani komunikativniho pristupu a obrozeni prekladu v poslednich letech. Duraz je kladen na kontext, ktery je nevyhnutelny pro spravny prenos sdeleni z jednoho jazyka do druheho pri zachovani lingvistickych charakteristik obou jazyku a obsahu daneho sdeleni. Prakticka cast predstavuje vyzkum vedeny mezi studenty anglickeho jazyka (budoucimi uciteli), ktery analyzuje jejich zkusenosti s prekladem na strednich skolach a charakteristiky tohoto prekladu. ER