RT Journal Article SR Electronic A1 Kurienkova, Anna A1 Bondarenko, Yuliia T1 Efektivita využívání modelu formování sociální kompetence u předškolních dětí s mentálním postižením JF e-Pedagogium YR 2020 VO 20 IS 2 SP 25 OP 36 DO 10.5507/epd.2020.009 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202002-0002.php AB Článek analyzuje stav problematiky sociálních kompetencí předškolních dětí s mentálním postižením. Základní údaje o úrovních složek sociálních kompetencí jsou uvedeny pomocí diagnostické metodiky vyvinuté autorkami a je popsán autorský model utváření sociálních kompetencí předškolních dětí s mentálním postižením. Byla provedena srovnávací analýza změn úrovní sociální způsobilosti ve fázi formování studie v kontrolních a experimentálních skupinách. Výsledky získané v praxi svědčí o účinnosti použití tohoto modelu v experimentální skupině ve fázi formování studie.