PT - JOURNAL ARTICLE AU - Kurienkova, Anna AU - Bondarenko, Yuliia TI - Efektivita využívání modelu formování sociální kompetence u předškolních dětí s mentálním postižením DP - 2020 Nov 1 TA - e-Pedagogium PG - 25--36 VI - 20 IP - 2 AID - 10.5507/epd.2020.009 IS - 12137758 AB - Článek analyzuje stav problematiky sociálních kompetencí předškolních dětí s mentálním postižením. Základní údaje o úrovních složek sociálních kompetencí jsou uvedeny pomocí diagnostické metodiky vyvinuté autorkami a je popsán autorský model utváření sociálních kompetencí předškolních dětí s mentálním postižením. Byla provedena srovnávací analýza změn úrovní sociální způsobilosti ve fázi formování studie v kontrolních a experimentálních skupinách. Výsledky získané v praxi svědčí o účinnosti použití tohoto modelu v experimentální skupině ve fázi formování studie.