PT - JOURNAL ARTICLE AU - Lenkvíková Seltenhoferová, Klára TI - Rodiče jako spoluaktéři inkluzivního vzdělávání DP - 2020 Jul 31 TA - e-Pedagogium PG - 27--44 VI - 20 IP - 1 AID - 10.5507/epd.2020.005 IS - 12137758 AB - Cílem článku je objasnit význam spolupráce rodičů se školou v inkluzivním vzdělávání a přispět tak k aktuálnímu tématu inkluzivního vzdělávání. Výzkum byl zaměřen na zpracování tří případových studií vybraných škol s inkluzivním pojetím. V rámci případových studií byly v každé z těchto škol realizované tři rozhovory s učiteli a tři rozhovory s rodiči. V článku jsou předloženy výsledky výzkumu ze tří škol, které podporovaly inkluzivní vzdělávání ještě před nabytím účinnosti novely vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.