RT Journal Article SR Electronic A1 Bo, Xu T1 JF e-Pedagogium YR 2020 VO 19 IS 4 SP 58 OP 74 DO 10.5507/epd.2020.001 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201904-0006.php AB Výzkum šikany na pracovišti v západních akademických kruzích vytvořil relativně kompletní akademický systém, který je v Číně obzvláště nedostatečný. "Vyhrožování a donucování", specifický jev šikany na pracovišti, však stále existuje v mnoha podobách a v mnoha aspektech čínského řízení škol. Z pohledu historického kontextu čínské tradiční kultury obsahuje některé základní prvky, jako jsou šikanéři, šikanované osoby, specifický obsah, metody a prostředí. Tyto faktory a jejich interakce jsou důležitými vodítky pro analýzu těchto mechanismů. Z pohledu "toku a distribuce sociálních zdrojů", "fungování procesu veřejné moci" atd. je donucování velmi škodlivé, protože sleduje "standardy účinnosti" a dodržuje koncepty "genderově orientovaného zla", "duchovního násilí" atd. Abychom tak neustále zlepšovali kvalitu řízení škol, měli bychom zavést některá opatření do čínského systému řízení školy, který je charakteristický.