RT Journal Article SR Electronic A1 Culková, Dita A1 Suk, Jan T1 Tendence hledání prožitku a preference zkušenostního učení JF e-Pedagogium YR 2019 VO 19 IS 2 SP 68 OP 79 DO 10.5507/epd.2019.016 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201902-0006.php AB Tato popisná studie je založena na smíšené základní strukturované výzkumné strategii, jejímž základem je neintervenční dotazník a podrobnější polo-strukturované rozhovory. Statisticky významná korelace mezi stupněm tendence hledat prožitek a preferencemi tzv. zážitkového učení je zkoumána pomocí Pearsonova korelačního koeficientu. Kvalitativní část výzkumu ověřuje, zda sledovaní studenti s vysokou tendencí intuitivně a záměrně hledají zážitkové učení, zatímco dva ze tří studentů s nízkou tendencí hledat mimořádné prožitky nemají hlubokou vnitřní potřebu zkušenostního učení; v případě, že je k dispozici, však vítají nabídku zážitkové pedagogiky.