PT Journal AU Cerny, M TI Mereni vybranych aspektu chovani studentu v online kurzech SO e-Pedagogium PY 2019 BP 59 EP 67 VL 19 IS 2 DI 10.5507/epd.2019.015 DE learning analytics; Google Analytics; Hotjar; heatmapy; webova analytika; daty rizene uceni; online kurzy; LMS; vzdelavaci prostredi. AB Clanek analyzuje moznosti vyuziti analyzy uceni mimo LSM, tedy v edukacnich prostredich, ktera nejsou spojena s beznym robustnimi systemy jako je Moodle nebo Blackboard, ale ktere je mozne analyzovat jen skrze nastroje webove analytiky. Toto tema bylo dlouhou dobu v diskursu pedagogickou verejnosti marginalizovano. Nase vyzkumna a metodologicka pozornost ale ukazuje, ze data, ktera lze z techto prostredi ziskat o studijnim a informacnim chovani studentu mohou byt pro design celeho edukacniho prostredi zajimava a mohou pomoci s vyznamnymi zmenami v oblasti navrhu kurzu, mereni atraktivnosti ci srozumitelnosti jednotlivych stranek atp. V tomto clanku se soustredime predevsim na kombinaci nastroju Google Analytics a Smartlook respektive Hotjar pro tvorbu heatmap. ER