RT Journal Article SR Electronic A1 Rechtik, Zdeněk T1 Anxiozita dítěte v kontextu jeho motorických dovedností JF e-Pedagogium YR 2019 VO 19 IS 1 SP 50 OP 55 DO 10.5507/epd.2019.005 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201901-0005.php AB Problematika specifických vztahů mezi kognitivním a motorickým vývojem dětí je aktuálně řešeným problémem. Období mladšího školního charakteristické vysokou motorickou docilitou. Penzum motorických dovedností je pro dítě důležité, umožňuje účastnit se každodenních aktivit. Cílem příspěvku je analýza vztahu mezi anxiozitou a úrovní hrubé motoriky u dětí na prvním stupni základních škol. Výzkumný soubor byl tvořen 300 žáky (149 chlapců a 151 dívek). Úroveň motorických dovedností byla monitorována pomocí testu TGMD-2 a ke zjištění úrovně nepodléhání úzkostnosti byl použit standardizovaný dotazník Piers-Harris 2 - Dotazník sebepojetí dětí a adolescentů.