PT Journal AU Rechtik, Z TI Anxiozita ditete v kontextu jeho motorickych dovednosti SO e-Pedagogium PY 2019 BP 50 EP 55 VL 19 IS 1 DI 10.5507/epd.2019.005 DE motoricke dovednosti; uzkostnost; zaci. AB Problematika specifickych vztahu mezi kognitivnim a motorickym vyvojem deti je aktualne resenym problemem. Obdobi mladsiho skolniho charakteristicke vysokou motorickou docilitou. Penzum motorickych dovednosti je pro dite dulezite, umoznuje ucastnit se kazdodennich aktivit. Cilem prispevku je analyza vztahu mezi anxiozitou a urovni hrube motoriky u deti na prvnim stupni zakladnich skol. Vyzkumny soubor byl tvoren 300 zaky (149 chlapcu a 151 divek). Uroven motorickych dovednosti byla monitorovana pomoci testu TGMD-2 a ke zjisteni urovne nepodlehani uzkostnosti byl pouzit standardizovany dotaznik Piers-Harris 2 - Dotaznik sebepojeti deti a adolescentu. ER