PT Journal AU Vacha, Z Chmelova, S Ryplova, R TI Zahradni pedagogika v krajich cesko-rakouskeho pohranici SO e-Pedagogium PY 2019 BP 37 EP 49 VL 19 IS 1 DI 10.5507/epd.2019.004 DE zahradni pedagogika; skolni zahrada; cesko-rakouske pohranici AB Hlavnim cilem vyzkumu bylo overit existenci skolnich zahrad ve skolach spadajicich do kraju cesko-rakouskeho pohranici a prozkoumat materialni zabezpeceni a pripravenost zakladnich skol na zavadeni zahradni pedagogiky do vyucovani. Na vyzkumu spolupracovali zamestnanci 259 zakladnich skol uzemne spadajicich do Jihoceskeho, Jihomoravskeho kraje a kraje Vysocina. Data byla ziskavana prostrednictvim elektronickeho dotaznikoveho setreni. Z vyzkumu vyplyva, ze pouze 25 % zakladnich skol participujicich na vyzkumu nedisponuje skolni zahradou. V zahradnich arealech aktualne dochazi k budovani prvku, ktere cini zahradu komplexneji vyuzitelnou a mizi tak jejich striktne pestitelske zamereni. Skolni zahrady jsou vyuzivany v ruzne mire v ramci zahradni pedagogiky ve vsech vyucovacich predmetu. ER