PT Journal AU Ejue, BJ Orim, SO TI Neurologicke hodnoceni a vzdelavani osob se specifickymi poruchami uceni v Nigerii SO e-Pedagogium PY 2018 BP 99 EP 106 VL 18 IS 4 DI 10.5507/epd.2018.049 DE neurologie; hodnoceni; umisteni; vyuka; poruchy uceni AB Tato studie zkoumala vztah mezi neurologickym hodnocenim a vyukou zaku se specifickymi poruchami uceni se zamerenim na moznosti umisteni a navrhovani vzdelavacich programu. Pro vyzkum bylo pouzito pruzkumu a kvantitativniho pristupu, 180 odborniku z oblasti specifickych poruch uceni bylo ucelove vybrano z terciarnich instituci a specialnich vzdelavacich center v Nigerii. Jako nastroj pro sber dat byl pouzit dotaznik s 21 polozkami s koeficientem spolehlivosti 78,6 a metodou pro analyzu dat byl pouzit Pearsonuv korelacni koeficient. Vysledek zjisteni naznacuje, ze mezi zkoumanymi a merenymi promennymi existuje silna pozitivni korelace. Na zaklade vysledku studie bylo mimo jine doporuceno, aby rodice byli informovani o vyznamu neurologickeho hodnoceni deti; zvlastni pozornost by mela byt venovana neurologickemu hodnoceni studentu se specifickymi poruchami uceni jako parametru pro kvalitni vzdelavani; odbornici v oboru by meli spolupracovat s neuropsychology a poskytovat sluzby v souladu s celosvetovou osvedcenou praxi; a sablony a kodexy chovani by mely byt vypracovany tak, aby vedly tento proces v Nigerii. ER