RT Journal Article SR Electronic A1 Chmelařová, Linda T1 Dovednost budoucích učitelů nefilologických předmětů překládat strukturálně odlišné věty JF e-Pedagogium YR 2018 VO 18 IS 4 SP 79 OP 87 DO 10.5507/epd.2018.047 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201804-0008.php AB Příspěvek se zabývá dovednostmi budoucích učitelů nefilologického zaměření v oblasti překladu vybraných větných celků z angličtiny do češtiny. Vybrané větné struktury jsou souvětí s vedlejší větou, která obsahuje ing příčestí a je strukturálně odlišná od svého českého ekvivalentu. Teoretická část také analyzuje verbální tendence češtiny a nominální tendence angličtiny, které mají za následek strukturální odlišnosti obou jazyků. Praktická část popisuje samotný výzkum a nabízí vyhodnocení překladu jednotlivých vět s ohledem na jejich strukturální charakter.