PT Journal AU Caskova, K Chudy, S TI Sdileni pedagogickych znalosti mezi studentkou ucitelstvi a jeji cvicnou ucitelkou v prubehu pedagogicke praxe SO e-Pedagogium PY 2018 BP 41 EP 56 VL 18 IS 4 DI 10.5507/epd.2018.044 DE pedagogicke znalosti; sdileni pedagogickych znalosti; ucednictvi; cisty jazyk AB Cilem teto empiricke sondy je ilustrovat prostrednictvim dat z pripadove studie pedagogicke znalosti, ktere vznikly v procesu sdileni mezi cvicnou ucitelkou a studentkou ucitelstvi. Nejdrive jsou vymezena teoreticka vychodiska. Nasledne je venovana pozornost sdileni pedagogickych znalosti, ktere je realizovano v modelu ucednictvi. Pote je predstavena metodologie, tedy: vyzkumny problem, design, vyber vzorku, metoda sberu, analyzy a interpretace dat. Na zaklade analyzy dat bylo zjisteno, ze sdileni odehravajici se v modelu ucednictvi ma vliv na efektivnejsi profesni pripravu. Rozdilne zkusenosti cvicne ucitelky a studentky mnohdy brani porozumeni pozorovaneho nebo receneho, proto smyslem sdileni neni jen popsat to, co se v hodinach delo, ale zejmena porozumet tomu, co je za pozorovanym jednanim. Z nasi vyzkumne sondy vyplynulo, ze predpokladem pro sdileni se stava vzajemny respekt a podpora s ohledem na potreba toho druheho. Podrobny analyza a popis pedagogickych situaci ze strany cvicneho ucitele umozni studentce hlubsi reflexi, ktera muze vyustit v modifikaci stavajicich ci prijmout nove prvky praktickych znalosti do sve znalostni baze. ER