RT Journal Article SR Electronic A1 Pečivová, Veronika T1 Subjektivní odpovědnost studenta učitelství za žákovské výsledky: pilotní studie JF e-Pedagogium YR 2018 VO 18 IS 4 SP 27 OP 40 DO 10.5507/epd.2018.043 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201804-0004.php AB Přestože je odpovědnost učitele tématem, kterým se výzkumná šetření zabývají poměrně často, méně pozornosti se věnuje tomu, jak učitel vnímá svou odpovědnost za výsledky žáků. Tato studie předkládá výsledky pilotního kvantitativního dotazníkového šetření u studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy jedné české univerzity s cílem ukázat přístup studentů učitelství k jejich subjektivní odpovědnosti za žákovský úspěch či neúspěch. Výsledky předvýzkumu naznačují, že studenti učitelství mají tendenci připisovat si větší odpovědnost za žákův úspěch než za jeho neúspěch. Jelikož výsledky našeho kvantitativního dotazníkového šetření neposkytují komplexnější vhled do vnímání odpovědnosti u studentů učitelství v širším smyslu, text vymezuje také cíle pro budoucí smíšený výzkumu, který bude zahrnovat jak kvantitativní, tak kvalitativní longitudinální strategie.