PT - JOURNAL ARTICLE AU - Pečivová, Veronika TI - Subjektivní odpovědnost studenta učitelství za žákovské výsledky: pilotní studie DP - 2018 Dec 1 TA - e-Pedagogium PG - 27--40 VI - 18 IP - 4 AID - 10.5507/epd.2018.043 IS - 12137758 AB - Přestože je odpovědnost učitele tématem, kterým se výzkumná šetření zabývají poměrně často, méně pozornosti se věnuje tomu, jak učitel vnímá svou odpovědnost za výsledky žáků. Tato studie předkládá výsledky pilotního kvantitativního dotazníkového šetření u studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy jedné české univerzity s cílem ukázat přístup studentů učitelství k jejich subjektivní odpovědnosti za žákovský úspěch či neúspěch. Výsledky předvýzkumu naznačují, že studenti učitelství mají tendenci připisovat si větší odpovědnost za žákův úspěch než za jeho neúspěch. Jelikož výsledky našeho kvantitativního dotazníkového šetření neposkytují komplexnější vhled do vnímání odpovědnosti u studentů učitelství v širším smyslu, text vymezuje také cíle pro budoucí smíšený výzkumu, který bude zahrnovat jak kvantitativní, tak kvalitativní longitudinální strategie.