PT - JOURNAL ARTICLE AU - Terreros, Barbora TI - Soukromé doučování z pohledu žáků českých základních škol. Výsledky dotazníkového šetření u žáků 9. tříd ZŠ ve Středočeském a Ústeckém kraji DP - 2018 Sep 1 TA - e-Pedagogium PG - 78--92 VI - 18 IP - 3 AID - 10.5507/epd.2018.034 IS - 12137758 AB - Cílem studie je deskripce stavu soukromého doučování, jeho míry a intenzity využívání v průběhu školní docházky. Klíčovou otázkou je typologie žáka poptávajícího soukromé doučování a faktory, které mají vliv na využívání soukromého doučování, zejména školní úspěšnost, příprava na přijímací zkoušky, socioekonomický a kulturní status rodiny. Studie je součástí quasi-longitudinálního výzkumu fenoménu soukromého doučování v České republice. Soukromé doučování je definováno jako výuka běžných školních předmětů za úplatu, nad rámec formálního vyučování. Výzkumný vzorek pro kvantitativní dotazníkové šetření tvořilo celkem 1016 žáků 9. tříd základních škol ve Středočeském a Ústeckém kraji. Výsledky šetření potvrzují vysokou míru využívání placeného individuálního doučování a také přípravných kurzů v průběhu 2. stupně základní školy v obou krajích.