RT Journal Article SR Electronic A1 Kozáková, Zdeňka A1 Pavlíčková, Veronika T1 Připravenost pedagogických pracovníků základních škol na výuku dětí s Aspergerovým syndromem JF e-Pedagogium YR 2018 VO 18 IS 3 SP 36 OP 43 DO 10.5507/epd.2018.030 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201803-0005.php AB Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který se zabýval zkušenostmi pedagogických pracovníků s výukou dětí s Aspergerovým syndromem na prvním stupni základních škol. Hlavním cílem výzkumu bylo prostřednictvím kvalitativních technik sběru dat (formou polostrukturovaného rozhovoru) zjistit, analyzovat, interpretovat a deskribovat míru připravenosti a zkušeností pedagogických pracovníků se společným vzděláváním žáků s Aspergerovým syndromem. Do výzkumu se zapojilo 10 pedagogických pracovníků základních škol v Olomouckém kraji, kteří již měli zkušenost s výukou dětí s Aspergerovým syndromem. Analýza dat byla provedena prostřednictvím zakotvené teorie. Z výsledků vyplynula potřeba zaměřit se na vytvoření komfortnějšího prostředí pro pedagogické pracovníky a na realizaci efektivnějšího systému dalšího vzdělávání pracovníků.