PT Journal AU Kozakova, Z Pavlickova, V TI Pripravenost pedagogickych pracovniku zakladnich skol na vyuku deti s Aspergerovym syndromem SO e-Pedagogium PY 2018 BP 36 EP 43 VL 18 IS 3 DI 10.5507/epd.2018.030 DE Aspergeruv syndrom; pripravenost pedagogickych pracovniku; inkluzivni vzdelavani AB Prispevek prezentuje vysledky vyzkumu, ktery se zabyval zkusenostmi pedagogickych pracovniku s vyukou deti s Aspergerovym syndromem na prvnim stupni zakladnich skol. Hlavnim cilem vyzkumu bylo prostrednictvim kvalitativnich technik sberu dat (formou polostrukturovaneho rozhovoru) zjistit, analyzovat, interpretovat a deskribovat miru pripravenosti a zkusenosti pedagogickych pracovniku se spolecnym vzdelavanim zaku s Aspergerovym syndromem. Do vyzkumu se zapojilo 10 pedagogickych pracovniku zakladnich skol v Olomouckem kraji, kteri jiz meli zkusenost s vyukou deti s Aspergerovym syndromem. Analyza dat byla provedena prostrednictvim zakotvene teorie. Z vysledku vyplynula potreba zamerit se na vytvoreni komfortnejsiho prostredi pro pedagogicke pracovniky a na realizaci efektivnejsiho systemu dalsiho vzdelavani pracovniku. ER