RT Journal Article SR Electronic A1 Chudý, Štefan A1 Jůvová, Alena A1 Bazalová, Simona T1 Narušená komunikační schopnost dítěte ze sociálně znevýhodněného prostředí jako interdisciplinární problém. Možnosti sociálně pedagogických intervencí JF e-Pedagogium YR 2018 VO 18 IS 3 SP 21 OP 35 DO 10.5507/epd.2018.029 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201803-0004.php AB V tomto textu jsme se zaměřili na situaci, kdy narušená komunikační schopnost limituje zahájení školní docházky dítěte. Ve výzkumném kvalitativním šetření jsme se pokusili o komplexní popis a pochopení tohoto jevu, kdy nepříznivé sociální podmínky negativně ovlivňují dítě již od raného dětství. Vzhledem k tomu, že jde o závažný společenský problém s interdisciplinárním přesahem, je třeba vytvářet týmy odborníků, které pak poskytnou nezbytné intervence a podporu rodinám, v nichž tyto děti žijí.