PT Journal AU Zatka, R Fromel, K Valach, P Groffik, D Svozil, Z TI Emocni stav stredoskolskych studentu v edukacnim procesu v kontextu se skolni pohybovou aktivitou SO e-Pedagogium PY 2018 BP 96 EP 108 VL 18 IS 2 DI 10.5507/epd.2018.023 DE Sedave chovani; psychicke zatizeni; stress; well-being; kompenzace; vyucovaci predmety AB Na soucasne skolni vzdelavani jsou kladeny stale vetsi naroky, coz je v kontextu s narustem civilizacnich chorob u deti a mladeze vyzvou k zasadnim zmenam ve skolnim zivotnim stylu. Cilem prispevku je poukazat na fakt, ze skola v edukacnim procesu, v ramci skolnich vyucovacich predmetu, pusobi na edukanty i stresove a ze je proto povinnosti pedagogu hledat moznosti ucinne kompenzace tohoto psychickeho zatizeni. Vyzkum byl realizovan na 21 strednich skolach v Ceske republice a 11 v Polsku a celkem bylo do studie zarazeno 4 784 participantu. Vysledky ukazaly, ze edukanti jsou nejvice vystaveni stresu v prirodovednych vyucovacich predmetech. Toto psychicke zatizeni neni kompenzovano v ramci denni PA zejmena u devcat. Vedeni skol a vsichni pedagogove by se meli vice zabyvat kompenzaci psychickeho zatizeni edukantu v edukacnim procesu a jisty prinos by se mohl ocekavat od tvorby skolnich pohybovych programu a jejich efektivni realizaci. ER