PT Journal AU Puhrova, PB TI Domaci priprava ditete na vyucovani - pohledy rodicu. Sledovana nebo opomijena problematika ve vzdelavani? SO e-Pedagogium PY 2018 BP 74 EP 85 VL 18 IS 2 DI 10.5507/epd.2018.021 DE domaci priprava; domaci ukoly; rodina; zapojeni rodicu; rozhovor AB Cilem prispevku je poukazat v ceskem prostredi na malo zkoumanou problematiku domaci pripravy jakozto vyznamneho clanku v procesu vzdelavani ditete. Zamerujeme se na promenu pristupu rodice k teto spolecne cinnosti rodice a ditete a vyzkumnym popisem strategii rodicu k dosazeni stanovenych cilu v domaci priprave. Teoreticka vychodiska predstavuji hlavni subjekt domaci pripravy - rodice s akcentem na socialni kontext rodiny a specifikaci zapojeni rodice do domaci pripravy v kontextu rozdilnosti vzdelani, sociokulturniho prostredi rodice a vlivu domaci pripravy na uspesnost ve vzdelavani ditete. V ramci kvalitativne orientovaneho vyzkumneho setreni formou interview s vybranymi rodici zaku prvniho stupne zakladni skoly poukazujeme na zpusoby intervence rodice v domaci priprave ovlivnene individualnimi strategiemi rodice. Rodici vnimane formy a zpusoby zapojeni do domaci pripravy jsou predstavovany jako konkretni priklady vysledku vyzkumneho setreni. Z vysledku rozhovoru s 15 prevazne vysokoskolsky vzdelanymi rodici vyplyva, ze aspekty zapojeni rodice do domaci pripravy jsou jednoznacne strukturovany podle rozdilnosti osobnich a profesnich podminek i preferenci rodice s ditetem na primarnim stupni vzdelavani. ER