RT Journal Article SR Electronic A1 Machová, Pavla A1 Vraštilová, Olga T1 Čtenářská gramotnost studentů cizích jazyků na počátku jejich terciárního vzdělávání JF e-Pedagogium YR 2018 VO 18 IS 2 SP 52 OP 63 DO 10.5507/epd.2018.019 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201802-0005.php AB Čtení jakožto receptivní řečová dovednost je spolu s poslechem hlavním vstupním kanálem informací. Efektivní zvládnutí čtenářských dovedností tak v současném světě plném informací nabývá na důležitosti. Naše zkušenost je však poněkud odlišná. Proto jsme se rozhodli navrhnout projekt, který se soustředí na čtenářské dovednosti studentů, kteří přicházejí ze střední školy na univerzitu. Ten se soustředí celkem na tři oblasti: čtenářské dovednosti studentů na počátku jejich terciárního vzdělávání, jejich čtenářskou zkušenost od dob raného dětství a potřeby a požadavky předmětů a disciplín, které by studenti měli v průběhu terciárního vzdělávání zvládnout. Tento článek rámcově pojednává o celém projektu a blíže se zaměřuje na oblast znalosti slovní zásoby studentů filologických oborů na počátku jejich univerzitního vzdělání.