PT Journal AU Machova, P Vrastilova, O TI Ctenarska gramotnost studentu cizich jazyku na pocatku jejich terciarniho vzdelavani SO e-Pedagogium PY 2018 BP 52 EP 63 VL 18 IS 2 DI 10.5507/epd.2018.019 DE gramotnost; kompetence; slovni zasoba AB Cteni jakozto receptivni recova dovednost je spolu s poslechem hlavnim vstupnim kanalem informaci. Efektivni zvladnuti ctenarskych dovednosti tak v soucasnem svete plnem informaci nabyva na dulezitosti. Nase zkusenost je vsak ponekud odlisna. Proto jsme se rozhodli navrhnout projekt, ktery se soustredi na ctenarske dovednosti studentu, kteri prichazeji ze stredni skoly na univerzitu. Ten se soustredi celkem na tri oblasti: ctenarske dovednosti studentu na pocatku jejich terciarniho vzdelavani, jejich ctenarskou zkusenost od dob raneho detstvi a potreby a pozadavky predmetu a disciplin, ktere by studenti meli v prubehu terciarniho vzdelavani zvladnout. Tento clanek ramcove pojednava o celem projektu a blize se zameruje na oblast znalosti slovni zasoby studentu filologickych oboru na pocatku jejich univerzitniho vzdelani. ER